top of page
Search
  • Writer's pictureעדן שלי

המדריך לבחירת שמלת כלה בוהו שיק

אז מה זה למעשה בוהו שיק? איך מזהים שמלה מהסוג הזה? ומה מייחד אותה? המדריך המלא!


שמלות כלה בוהו שיק - הסגנון הבוהמי שיק חוזר לאופנה ובגדול. לאט לאט אנו מתחילים לראות את המראה המיוחד, עטור הבדים, השכבות והאקססוריז המתכתיים בתצוגות האופנה המובילות של המעצבים הגדולים.


גם שמלות כלה בוהו שיק המעוצבות לפי הסגנון המיוחד הזה, המעניקות מראה של נסיכה הפוסעת לאיטה לעבר החופה בסנטר מורם כבר קיימות – וליום אחד כל כלה זוכה למראה של הכלות מבתי המלוכה ומהמעמד הגבוה בבירות אירופה ובארה”ב.


טרנד שמלות כלה בוהו שיק הוא כבר מזמן חלק בלתי נפרד מהלוק היותר מבוקש בקרב הכלות של ימינו. הבדים הקלילים והשסעים הארוכים הגזרות הלא מחייבות שמעניקות את תחושת הקלילות והחופשיות וליום אחד אנו חוזרות להיות ילדות הפרחים של שנות השבעים- אותן שמלות כלה בגזרות הקלילות והחופשיות במראה הצעיר והלא מתאמץ.


בשמלות הכלה בוהו שיק עם השרוולים הארוכים והבדים השקופים ובשילוב סוגי תחרה שונים, המלמלות והבד הנשפך אנו מקבלות את הנאיביות שהייתה באותה התקופה של הסבנטיז מה שמעביר לנו את המשמעות של הבוהו שיק.




כיצד יוצרים את המראה המיוחד כל כך, ומהו בעצם הסגנון הבוהמי שיק?

אספנו עבורכן את כל המידע על הסגנון עצמו, על המאפיינים המיוחדים שלו, קצת על ההיסטוריה של הסגנון הזה ואפילו אזכורים מעניינים לסלבס ברחבי העולם המזוהים עם סגנון הבוהו-שיק.


מהו הסגנון הבוהמי שיק?

סגנון הבוהו שיק מיצב את עצמו בשנים האחרונות כסגנון המועדף על דוגמניות, על אמניות מוכרות ועל סלבס משלל תחומים - מוזיקה, אמנות, קולנוע ואופנה.


שמלות וחצאיות במראה בוהו שיק מככבות במגזיני האופנה היוקרתיים וכן בתצוגות אופנה נחשבות. גם בתחום בגדי הכלה שמלות כלה בוהמיות הפכו לאהודות במיוחד על כלות בנות המעמד הגבוה, כאשר סגנון שמלות כלה בוהו שיק החל לחלחל גם לחתונות בארץ. אך כיצד התחיל סגנון שמלות כלה בוהו שיק להיות כה פופולארי בעולם, ומה הדרך המעניינת שעבר מן הימים בהם היה ייצוג הבוהמה האינטלקטואלית מצרפת ועד חדירתו לבתי האצולה בבירות אירופה?



נסקור בקצרה את ההיסטוריה של הבוהו שיק.

כיצד התפתח סגנון הבוהו שיק?

סגנון הבוהו שיק לא החל כסגנון של בתי האופנה היוקרתיים, אלא דווקא כסגנון הקורא תיגר על העיצוב האופנתי המהודק של המשפחות העשירות. הסגנון הבוהמי, במקום לעטר את גופן של בנות המלוכה והאצולה, זוהה דווקא עם המעמד האינטלקטואלי של מובילי הדעה והאומנות כבר לפני כמאתיים שנים.

ה”בוהו שיק” קבל את שמו המקורי מצירוף המילים “בוהמי” ו”הומלס”, ומאז זכה לעדנה מחודשת ואומץ בחיבה על ידי משפחות האצולה, המלוכה והאלפיון העליון של העידן המודרני הנוכחי. הסגנון הבוהמי החל להופיע בצרפת, בימים שלאחר המהפכה המפורסמת, כאשר האמנים ירדו אט אט מנכסיהם והחלו לפתח סגנון לבוש חדש,

סגנון המבוסס דווקא על שכבות שונות שיצרו בעצמם. מתוך הסיטואציה החדשה נוצר סגנון לבוש ייחודי ששילב בדים וצבעים שונים, כך שמסגנון לבוש שהסתיר ירידה במצב הכלכלי – הפך הסגנון הבוהמי לאמירה.

להוכחת אישיות אינדיווידואלית, ייחודית, שאורח החיים היצירתי שלה מוצג לא רק באמצעות המכחול והקנבס, אלא כאמירה אופנתית באמצעות הלבוש המיוחד. בשנות השלושים של המאה התשע עשרה החל סגנון הלבוש המיוחד לחלחל למדינות נוספות באירופה.

בשנות השישים הסגנון הבוהמי קיבל טוויסט מיוחד באמצעות שילוב צבעים רענן, והפך להיות מזוהה עם הנערות ההיפיות, בעלות הפרחים השזורים בשיער, כשסגנונות בדים שונים עוטים את גופן שכבות-שכבות. הגוף הנשי, דווקא בעידן בו המין היה חופשי, הוסתר מתחת לשכבות שקופות מעט ומרובדות זו על זו באווריריות.


סגנון הבוהו שיק באמנות ובאופנה

את הסגנון הבוהמי ניתן למצוא ביצירות רבות מתחילת המאה ה-19 והעשרים. המשורר והצייר דאנטה רוזנטי היה אחד מהאמנים הבוהמים הבולטים במאה ה-19, וניתן לראות בציוריו את המאפיינים של הסגנון הבוהמי של אותה התקופה המזכיר בצורה מובהקת את סגנון הבוהו שיק שאנו רואים היום. גם רנואר, שתיעד בדייקנות במכחולו את בגדיה של נערה בוהמית בת 20 בציור “בקיץ” משנת 1868 מציג שמלה דומה מאד לסגנון הלבוש הבוהמי.

בסוף המאה ה-19 פוצ’יני, בהתבסס על רומן שנכתב על ידי הנרי מוגר, חשף את חייהם המעניינים של אנשי הבוהמה בפריס של שנות הארבעים של מאה זו. באופרה לה-בוהם ניתן להתרשם מדמויות עטורות בגדים קלאסיים בסגנון הבוהמי הצרפתי.

אחריו, בתחילת המאה ה-20, המעצב הצרפתי הפול פוירה עיצב את הבגדים התלויים, את המכנסיים הרחבים ואת החצאיות המשוחררות, כמו גם את הטוניקות המיוחדות שהמהוות חלק מוכר מהמלתחה הבוהמית, ומאז מעצבים רבים אימצו את הסגנון המיוחד ועיצבו שלל שמלות קלאסיות וכן שמלות כלה בוהו שיק, המשלבות את האלמנטים המיוחדים של הבוהו שיק.


היכן נפגוש את הסגנון הזה?

המונח “בוהמי” במקורו בצרפתית התייחס דווקא לשולי החברה, לדמויות האינטלקטואליות – אך העניות. בחברה של צרפת, מונח זה השתמש גם על מנת לתאר את הצוענים שנדדו בצרפת בתום המהפכה בשנת 1799. עם הימים קיבל המונח משמעויות נוספות, של כותב או אמן החי ונוהג שלא במסגרת חוקים וכללים המוכתבים על ידי החברה. אם בעבר היינו פוגשים את הסגנון באירופה של המאה התשע עשרה, הרי ששנות השישים של המאה ה-20 ותקופת וודסטוק הובילו לתחייה מחודשת של סגנון הבוהו, שהמשיך לבתי האופנה הגדולים בלונדון בשנת 2004.

היום ניתן לראות את סגנון הבוהו שיק בחנויות האופנה המובילות בניו יורק, באירופה – וגם בישראל, אפילו כחלק מרכזי בעיצובים ייחודיים המשלבים בדים אוריינטליים עם בדי משי ותחרה עטורי חרוזים של סגנון הבוהו שיק.


איך מזהים שמלות כלה בוהמיות?

רבים מבלבלים בין סגנון הבוהו שיק, המשלב בתוכו את הבדים השקופים בצבעים המרהיבים ושכבות שכבות של טקסטורות וחומרים שונים המשולבים זה בזה, עם השמלות ועם האופנה של ההיפים בשנות השישים. בעוד סגנון הבוהו שיק צבר מאפיינים נוספים עם השנים הודות לסטייל ההיפי, עדיין שמר במידה מסוימת על גלאם קלאסי, המזכיר את הדמויות המרהיבות של ציורי השמן מסוף המאה השמונה עשרה ומתחילת המאה התשע עשרה.


אז איך תזהו שמלות כלה בוהו שיק? חפשו את המאפיינים הבאים:

• שכבות – והרבה. פן חשוב המאפיין שמלות כלה בוהמיות הוא שילוב של מגוון רחב של שכבות שונות בשמלות. השכבות משתלבות זו בזו ויוצרות מרקם מיוחד המשלב את הקלילות ואת האווריריות של בד פתוח ושקוף מעט, בגוונים שונים. הלבוש המורכב משכבות החל כאמצעי נוח להגנה מפני הקור ששכבה אחת לא יכלה לספק באקלים האירופאי, אך לאחר מכן הפך לחלק כמעט בלתי נפרד מסגנון זה.


• שילוב של מספר חומרים

שמלות כלה בוהו שיק מאופיינות בתחרות משובצות, בשפע בדים הנשפכים בצורה המחמיאה לכל גוף, כאשר השכבות קלילות מאד ואינן חונקות או מעיקות על הגוף. בסגנון שמלות כלה בוהו שיק הבדים השונים משלימים זה את זה, כאשר המראה היוקרתי מעט של משי נקי נשבר בפשטות המתוחכמת של בדי התחרה האתניים ושל בדים טבעיים וסינתטיים נוספים, היוצרים סימפוניה הרמונית של בד המקיף את הגוף בקלילות – נוגע-לא נוגע.


• שמלות כלה בוהמייניות בשילוב אקססוריז ראוותניים

סגנון הבוהו שיק משלב בתוכו כמות גדולה של אקססוריז. עגילים בולטים לעין, עשויים מתכת או חומרים אחרים – לעיתים צבעוניים במיוחד, אך במראה היוקרתי יותר עשויים מכסף טהור. כובעים רחבי שוליים בצבעים שונים, המדברים עם צבעי הבגד ומוסיפים את המראה הייחודי, וכמובן – השיער הפזור, הגלי או המתולתל, המציץ מתחת לכובע. יש המשלבות עם שמלות כלה בוהמייניות אקססוריז נוספים לשיער, כמו מטפחות קשורות ברישול ומזכירות את המקור הצועני של הסגנון בצרפת. מטפחות משי מעוטרות בטקסטורות שונות, המונחות ברכות על הראש ומדגישות את העיניים הצבועות באייליינר דק.


• שילוב חרוזים ברקמת הבגד

אלמנט נוסף שניתן לזהות בסגנון שמלות כלה בוהמיות שיק הוא שילוב של חרוזים עדינים היוצרים טקסטורה מרהיבה, ולעיתים גם בעלת משמעות. גם פרפרים, פרחים ואלמנטים נוספים מעטרים את הבגד ומוסיפים גלאם מיוחד למראה הפשוט אך המתוחכם של שמלות כלה בוהמייניות.


איזה סגנון שיער מתאים לסגנון שמלות כלה בוהו שיק?

הסגנון הבוהמי שיק מתאפיין בשיער במראה טבעי. פעמים רבות נראה נשים חובשות כובעים צבעוניים ובולטים למראה, ושיערן המתולתל או הגלי נח בטבעיות על הכתפיים. אלה שלא ניחנו בתלתלים טבעיים מרשימים ומעוניינות להתאים את השיער לסגנון הבוהו שיק, נוהגות לתלתל לפחות חלק משיערן, על מנת שיציץ בשובבות מתחת לכובע. כלות הלבושות שמלות כלה בוהמיות לעולם לא ירימו את כל שיער, אלא יתנו לו לנוח בטבעיות (גם אם “טבעיות” זו מושגת בצורה מלאכותית), כאשר השיער מעוצב בצורה גלית או מתולתלת. גם הכלות המעדיפות לאסוף את שיערן יוכלו להוסיף תלתלים או גלים עדינים, ולשלב את השיער הטבעי במראה הבוהמי המיוחד. יש הנוטות לכיוון הטבעי של שילוב צמה רפויה עם שיער פזור, ולמתולתלות באופן טבעי – אפילו תסרוקת אפרו פזורה תתאים.


איזה איפור מתאים לשמלת כלה בסגנון הבוהמי שיק?

נכון, בשנות השישים של המאה הקודמת סגנון הבוהו שיק היה נחלתן של ההיפיות, שפעמים רבות לא התאפרו כלל, או התאפרו בצורה בסיסית בלבד. עם זאת, כלה בסגנון הבוהמי שיק משדרת טון אצילי יותר, פשטות עם יופי טבעי המודגש באמצעות האיפור. באירוע בו אתן לבושות בסגנון שמלות כלה בוהו שיק, העיניים מאופרות עם צללית טבעית ועם אייליינר דק, כמעט בלתי נראה. הסוד הוא להיראות כאילו לא התאפרתן כלל, אך להסתיר בעדינות באמצעות קונסילר את הפגמים בפנים (אלא אם התמזל מזלכן ופניכן מושלמות). את עצמות הלחיים ניתן להדגיש בצורה עדינה באמצעות סומק קליל, ולהדגיש את היופי הטבעי באמצעות עגילים, טבעות, צמידים על הזרועות ועל הרגליים – והוספת ה-GLAM הדרוש, ללא צבעים מיותרים על הפנים עצמן. גם השפתון צריך להיות בצבע טבעי, דומה ככל האפשר לצבע השפתיים שלך, בניגוד לאיפור הדרמטי הנהוג בחתונות. תוכלי לעבות מעט את השפתיים בעזרת עיפרון לשפתיים בצבע השפתון, באופן שייראה טבעי ומושך.


מי המפורסמות המזוהות עם הסגנון הבוהמי שיק?

בשנות השישים והשבעים זמרות רבות התלבשו בסגנון הבוהו שיק: בין המפורסמות שבהן ניתן למצוא את ג’ניס ג’ופלין האגדית, את דונה סאמר, את סטיבי ניקס ואחרות. בשנת 2005 סיינה מילר החזירה את הסגנון המיוחד לאופנה, בהופעה בשמלה בסגנון המיוחד בפסטיבל גלסטונבורי, וסגנון הבוהו שיק הפך להיות חלק בלתי נפרד מחלונות הראווה של חנויות האופנה הנחשבות בלונדון לפני עשור. לאחר שגם הדוגמנית קייט מוס החלה ללבוש את הסגנון כמעט באופן קבוע, ובתחילת שנות ה-2000 המונח בוהו שיק נכתב כתיאור שלה על ידי כתבות אופנה באוסטרליה, באירופה ובארה”ב, כבשו השמלות בסגנון בוהו שיק את השטיח האדום באירועים רבים. בנוסף אליהן, התאומות מרי קייט ואשלי אולסן, הזכורות לטובה מהסדרה “צער גידול בנות”, שהפכו למעצבות מוכרות, החזירו את הסגנון לאופנה. גם הדוגמנית, הזמרת והשחקנית זואי קרביץ (בתו של האייקון המוזיקלי האגדי לני קרביץ) וגם הזמרת שר, שעברה תקופות שונות בסגנונות הלבוש שלה, התהדרה בתחילת שנות השישים בסגנון בוהו אופנתי.

כיום ניתן לראות זמרות ודוגמניות רבות מתהדרות בשמלת בוהו, החל מתמונות אינסטגרם שהעלתה הזמרת ביונסה, דרך ניקי ופריס הילטון ועד קיארה פראנלי ועוד רבות אחרות. הסגנון שהחל את דרכו בצניעות וזוהה בהתחלה עם האמנים העניים וקיבל את שמו מהבוהמים ההומלסים – הפך להיות נחלתן של מובילות תרבות ואייקוני אופנה מהשורה הראשונה בעולם.


שמלות הכלה של רונלינה

שמלות כלה בסגנון בוהו שיק של רונלינה משלבות את כל המאפיינים של מראה הבוהו שיק, בשילוב בדים מרהיב של אורגנזה משולבת בטולים ובבדים מנצנצים. השובלים הארוכים המלווים את הכלה לחופה יוצרים מראה מרשים ומלא נוכחות, ככוכב שביט הפוסע בהדר לחופה. שמלות כלה בוהו שיק של רונלינה הינן בעלות מראה נסיכותי מרשים, בו הדרך לחופה הופכת למספר רגעים לתצוגת אופנה של ממש. אנו יכולים להגיד בפה מלא כי שמלות החתונה עומדות בסטנדרטים גבוהים שלא היו מביישים את בתי המלוכה באנגליה או בצרפת, או בחתונות של האלפיון העליון ברחבי העולם.



נחשו מה המוטיב החוזר של בתי האופנה השנה?

בכל שנה קיים מוטיב חוזר העובר כחוט השני בעיצובים המרהיבים בעולם כולו. גם השנה קיים אלמנט כזה, המאפיין את העיצובים של בתי האופנה הגדולים, ומשולב גם בשמלות הכלה בקולקציה הנוכחית: הפרפרים. אותם יצורים מרהיבים, שכנפיהם גורמים לנו לרטט מסוים בלב ובנשמה – המחזה המרהיב הזה שותף גם בעיצוב השמלה ביום הגדול בחייכן.


שמלות כלה בסגנון בוהו שיק – גלאם נשי שאין שני לו

איך הופכים סגנון מעט “זרוק” למלא גלאם? זה הסוד הגדול של סגנון שמלות כלה בוהמייניות כאשר הוא נמצא בידיהן של מעצבות מיומנות. השמלות תפורות מבדים שכל אחד מהם היה עשוי ליצור שמלה עדינה ופשוטה למראה, והם משתלבים זה בזה ויוצרים מראה מרהיב של שמלת כלה מיוחדת ומרשימה.


צנועה בחופה – סקסית ברחבת הריקודים

השכבות של סגנון הבוהו שיק מתאימות כמו כפפה ליד בחתונה. במסע לכיוון החופה הכלה מעוניינת להיראות מרשימה ככל האפשר, כאשר באמצעות שילוב של בדים נשפכים נוצר המראה המרהיב. הבדים הללו עלולים היו להפוך למעיקים במסיבת הריקודים בה הכלה רוצה להיות קלילה ונינוחה.


גם לכך מצאו פתרון בסטודיו רונלינה: שכמיות מיוחדות יוצרות את המראה המרשים, ונראות כשמלה ראשונה לחופה. כאשר השכמייה יורדת מהכתף בתום החופה – נשארת שמלת ערב מרהיבה ופשוטה, המתאימה גם לימי הקיץ ומאפשרת לרקוד עד השעות הקטנות של הלילה בנוחות מקסימלית.


בוהו שיק כלות – מראה סקסי של כתף חשופה

עיצובים רבים בקולקצית שמלות כלה בסגנון בוהו שיק משלבים את כתפיות הספגטי הדקיקות. לכתפיות אלו יתרון עצום: למרות המראה הפשוט הן מגלות סוד מרהיב – הכתפיים הסקסיות, אלו שנעות בחופשיות בזמן הריקוד, אך מוסתרות היטב בזמן החופה. חלק זה בגוף הנשי הוא אחד מהסודות הגדולים של העיצוב הסקסי, שרבים מפסידים כאשר הכתף מכוסה בשכבות רבות של בד בשמלות החתונה הסטנדרטיות.


שלושה חודשים של יצירה

השמלות של רונלינה לא עוצבו כלאחר יד, אלא הוקדשה מחשבה מיוחד לסגנון המיוחד של כל שמלה ושמלה. הקולקציה החלה כרעיונות וכסקיצות כלליות שצוירו ביד קלה, ועברו תהליך של בגרות והבשלה עד שהגיעו למודל שעוצב על בובה ונתפר בעבודת יד.


קולקציית שמלות הכלה של רונלינה היא רבגונית. מחד, הסגנון מרשים ביותר. על אף הפשטות המאפיינת את סגנון הבוהו שיק, ברונלינה זכרנו כי מדובר ביום החשוב של חייכן.


זהו נשף הכלולות שלכן – ואתן רוצות להיראות לא פחות מנסיכות. העיצובים מיועדים לכלות פאשניסטות, שנושמות אופנה במשך כל היום ולא היו מדמיינות שיעמדו מתחת לחופה בשמלה מצועצעת, כזו המופיעה בתמונות החתונה של כולן.


כלות אלו ימצאו בקטלוג הקולקציה האחרונה מגוון רחב של שמלות כלה בוהמייניות אופנתיות, קלילות ונוחות שמשדרות את הגישה המיוחדת שלכן לעולם בצורה סופר סקסית – בין אם בדרך לחופה או ברחבת הריקודים, במסיבה שתוכננה כולה סביבכן.


לסיכום, סגנון הבוהו שיק המשתלב בשמלת החתונה ויוצר מראה נסיכותי ומרהיב. אותו סגנון, שאפיין בעבר את השכבות היצירתיות, האגוצנטריות מעט, אלו ששידרו לעולם כולו אמירה אומנותית בצבע ובשילוב של בדים – מגיע לעולם החתונות בגרסה נסיכותית, לבנה כברבור. הבוהו שיק מביא אתו את ה-GLAM המיוחד של חרוזים עדינים משולבים בחוכמה בתחרה ואת שילובי הבדים, ויוצר את המראה הקלאסי המיוחד בתוספת התחכום האולטימטיבי שמאפיין בדיוק אתכן, הכלות המודרניות של השנה.



1,333 views0 comments
bottom of page